“מגדלים קנאביס בעשרות מיליונים”: תנועת ‘רגבים’ נגד הבדואים בנגב

מדי כמה חודשים מדווחת המשטרה על תפיסה נוספת של חממת קנאביס באדמות הנגב, בעיקר באזורי שטחי האש באזור צאלים והסביבה. בתנועת ‘רגבים’ לא אוהבים את התחביב החדש של אנשי המדבר, שלטענתם מגלגל עשרות מיליוני שקלים בכל שנה, ומפרסמים סרטון ובו תיעוד ממצלמה נסתרת של העבודה בחממה.

בעזרת חממות מוסוות בצבע חול מצליחים בדואים בנגב לגדל קנאביס בכמויות גדולות למדי. מדי מספר חודשים מדווחת המשטרה על עוד תפיסה של חממה בשטחי אש של צה”ל.

תפיסות אלו נראות כמו טיפה בים, ותנועת ‘רגבים‘ – עמותה ישראלית בה חבר גם ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אשר הוקמה ב-2006 ועוסקת במעקב ותיעוד אחר פעילות בלתי חוקית של ערבים באדמות המדינה – מודיעה כעת שנמאס לה ממה שלטענתה הוא סכנה מוחשית לאובדן השליטה בנגב.

בהודעה לעיתונות שהפיצה העמותה אתמול (ד’) וכותרתה “לא סמים על צה”ל”, כותבים חברי העמותה כי “מחנה צאלים הנחשב לאחד מבסיסי האימון החשובים של צה”ל, עולה בשנים האחרונות לכותרות, בעיקר בהקשר של מכת הגניבות ממנה סובלים החיילים המתאמנים בבסיס, אלא שכעת מתברר, כי דווקא שם, בין ירי פגזי הטנקים, המטווחים ושטחי הניווטים, מסתתרים גם אלפי שתילים של מריחואנה, שנשתלו על ידי עבריינים בדואים במספר רב של חממות גידול.”

“הרשויות נמנעו מלהתמודד, מדינת ישראל חייבת לחזור לנגב, שטחי האש המדבריים של בסיס צאלים הפכו למקלט בטוח עבור מגדלי סמים מהמגזר הבדואי,” הם אומרים ומציינים כי מדובר בהתנהלות מתחת לאף של צה”ל והמשטרה “שמובילה לפריחה של תעשיית הסמים הבדואית בבסיס צאלים”.

בסרטון וידאו ממצלמה נסתרת שהתקינה העמותה בסמוך לאחת חממות הקנאביס המוסוות ניתן לראות בדואים מגיעים רכובים על טרקטורון ומוציאים צמחי קנאביס בשלים, אותם הם ככל הנראה לוקחים לייבוש והפצה. “הצילומים הנדירים מלמדים על שיטת הגידול של אלפי צמחי מריחואנה בלב שטחי האש, ואת הדרך בה מוברחים השתילים מהמקום לקראת מכירתם,” נכתב בהודעה.

“העבריינים מנצלים את העובדה ששטחי האש סגורים לכניסת אזרחים, ומקימים חממות ארעיות בפינות נסתרות של שטחי האש,” נכתב. “כל חממה, בה נשתלים מאות צמחי מריחואנה, מכוסה ביריעת בד בצבעי המדבר, כדי להקשות על איתור המקום. למקום מובאים מיכלי מים ודשן, ולאור השמש והחום נותר לעשות את שלהם. על פי ההערכות, שווי עציצי המריחואנה בכל חממה עומד על יותר ממיליון שקלים, וסך המחזור השנתי של כלל החממות במקום, נאמד בעשרות מיליונים.”

סרטון האבטחה שצולם כבר בקיץ שעבר, מתפרסם כעת כחלק מקמפיין חדש של ‘רגבים’ הקורא “להחזיר את המדינה לנגב”. בתיעוד נוסף שצולם בימים האחרונים, הגיעו אנשי רגבים למספר חממות גידול נוספות ותיעדו את המתרחש במקום, ובכוונתם להעביר את הצילומים לידי המשטרה.

“במשך שנים תיעדנו והתרענו מפני העבריינים הבדואים שגונבים תחמושת וציוד צבאי באין מפריע, אלא שכעת מתברר כי זהו רק קצה הקרחון”, אומר עמיחי יוגב, מנהל מחוז הדרום בתנועת רגבים. “צה”ל ורשויות החוק העדיפו לא להתמודד בצורה משמעותית כנגד הפלישה לשטחי האש, ולא פעלו בצורה נחרצת מול העבריינים שעושים כאן כבתוך שלהם. ההתנהלות הזו הובילה לאובדן הריבונות באיזור, ולמציאות של מדינה בתוך מדינה, אחרת אי אפשר להסביר כיצד תעשיית סמים עצומה, צומחת באין מפריע מתחת האף של צה”ל והמשטרה. אם אנחנו לא רוצים לאבד את הנגב, מדינת ישראל חייבת לחזור לכאן במלוא העוצמה”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר